3 Aralık 2014 Çarşamba

Meşhur kekimiz:)


2 yaşından beri Cansu'mla beraber kek yapıyoruz. İlk başlarda birlikte  kaliteli zaman geçirip eğlenmek ve eğlenirken de sayı bilgisini ona öğretmek için başlamıştım bu işe. İki yumurta, sekiz kaşık un gibi. Ama sonra giderek baktımki Cansu aşçı bense yamağı oluvermişim:)
Ben de kolaylıkla yapabileceğiniz aynı zamanda lezzetli bu muffin tarifini paylaşmak istedim.Ama ilk tavsiyem muffin kalıpları almanız.


Ben bu kalıpları Porland'dan aldım. Yağlamanıza gerek yok. Bulaşık makinesinde de yıkayabiliyorsunuz. Muffin tarifime geçiyorum...



Malzemeler:

2 yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
Yarım su bardağı sıvı yağ
1 portakal
2 yemek kaşığı damla çikolata
8 yemek kaşığı un
1 paket kabartma tozu

Yapılışı:

Yumurtaları tek tek kırıp çırpıyoruz. 1 bardak şekeri katıp çırpmaya devam ediyoruz. Sırayla yoğurdu, sıvı yağı da ekliyoruz. 1 portakalın kabuğunu rendeliyoruz . Suyunu da sıkıp karışımımıza ekliyoruz. 8 kaşık un yazdım ama portakal suyunu da koyduğumuz için tepeleme 10 kaşık un olabiliyor.Kabartma tozunu da katıp en son damla çikolataları da ekliyoruz. Damla çikolataların dibe çökmemesi için biraz una buluyoruz. Muffin kalıplara döküp 175 derecede turbo ayarda 24 dakikada pişiriyoruz.


Afiyet olsun:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder